Nederlandse coproducties geselecteerd voor het prestigieuze Sundance Film Festival

7 December 2016 •

Persbericht

Filmproducent Submarine heeft aangekondigd dat maar liefst twee co-producties van het bedrijf dit jaar hun wereldpremière gaan beleven op het prestigieuze Sundance Film Festival. De documentaire NOBODY SPEAK: Hulk Hogan, Gawker and Trials of a Free Press is geselecteerd voor de US Documentary competitie. De documentaire WINNIE is geselecteerd voor de World Cinema Documentary competitie. Het festival vindt plaats van 19-29 januari 2017 in Utah (USA).

NOBODY SPEAK: Hulk Hogan, Gawker and Trials of a Free Press

De journalistiek ligt onder vuur. Miljardairs als Peter Thiel, Sheldon Adelson en Donald Trump hebben de pers bedreigd of proberen het rechtssysteem te gebruiken om critici het zwijgen op te leggen. NOBODY SPEAK vertelt het verhaal van de sensationele rechtszaak van Hulk Hogan versus Gawker en onderzoekt de gevaren voor de persvrijheid tijdens het komende presidentschap van Trump.

Regie: Brian Knappenberger
Geproduceerd door Brian Knappenberger – Luminant Media (USA) en Femke Wolting & Bruno Felix – Submarine (Nederland)

Nobody Speak

WINNIE

Terwijl haar man 27 jaar in de gevangenis zat, en paradoxaal genoeg veilig was en gevrijwaard van alle conflicten, stortte Winnie Mandela zich in een leven van strijd en geweld. In tegenstelling tot de voortdurende demonisering vanuit het buitenland is het respect wat zij geniet onder diegenen die haar strijd voortzetten in Zuid Afrika intrigerend. De film vertelt voor het eerst het meeslepende verhaal van Winnie’s radicale leven, waarbij alle beschuldigingen en aanklachten die haar in een kwaad daglicht stelden, vanuit de context van de tijd herzien worden.

Regie: Pascale Lamche
Geproduceerd door Christoph Jörg – Pumpernickel Films (Frankrijk), Femke Wolting & Bruno Felix – Submarine (Nederland) en Steven Markovitz – Big World Cinema (Zuid-Afrika)

Winnie 3